25. september: Medietrening, VEST

25. september: Medietrening, VEST

 25. september: Medietrening, VEST

Som et ledd i å styrke kompetanse og synliggjøre våre medlemsbedrifter, våre felles aktiviteter og kjernebudskap, tilbyr ASVL et kurs i medietrening. Hovedtema for treningen er vår nasjonale kampanje - «Årets Viktigste Frokost» - men du får stor nytte av medietreningen uansett!

Kurset er praktisk rettet, og vil gi hver enkelt deltaker både økt forståelse og evne til å sette agenda lokalt. Det du lærer på kurset har selvfølgelig også stor nytteverdi for ditt lokale mediearbeid i hverdagen.

«Årets Viktigste Frokost» er en storsatsing fra ASVLs side. På dette kurset møter du derfor erfarne medietrenere fra Släger Kommunikasjon, og ASVL vil være til stede for å gå gjennom foreningens planer for frokosten, og overordnet kommunikasjonsstrategi. Dette er altså en anledning der du kan få gode råd og metoder for å skape oppmerksomhet rundt ditt lokale arrangement, din bedrift, og målet om flere arbeidsplasser til utviklingshemmede og andre som trenger bistand for å finne sin vei i arbeidslivet.

Mer om «Årets Viktigste Frokost»: ASVL arbeider for 2.000 nye jobber i Varig tilrettelagt arbeid i løpet av denne stortingsperioden. For å få til det trenger vi nasjonal oppmerksomhet. Med 220 bedrifter over hele landet er vi i stand til å skape en stor nasjonal begivenhet som både lokale og nasjonale medier omtaler. I Oslo blir politikere invitert til å tre ut av stortingsbygningen for å få frokost som er laget av lokale ASVL-bedrifter. Lederne for de ulike fylkesbenkene vil få særlige invitasjoner til å nyte frokost med VTA-ansatte fra sine respektive fylker. Vi ønsker at bedrifter over hele landet speiler og forsterker frokosten i Oslo med lokale frokostarrangementer der man inviterer eiere, politikere, NAV og andre partnere. Dette blir gøy. 

Sentrale emner

Innholdet i medietreningkurset vil være delt inn i en teoretisk del, samt en praktisk del. Følgende temaer vil berøres:

Hvordan bygge og forvalte lokale medierelasjoner

  • Slik jobber mediene
  • Kartlegging av potensielle relasjoner
  • Metodikk/tilnærming for kontakt
  • Slik skaper du verdi for mediene

Hvordan identifisere og selge inn saker til medier lokalt

  • Hva er en god sak – reaktive og proaktive muligheter?
  • Hva er min agenda, hva ønsker vi å oppnå?

Hvordan forberede og gjennomføre intervjuer

  • Hvordan presentere budskapet på den mest effektive måten?
  • Teknikker som gir økt kontroll i intervjusituasjonen
  • Rettigheter og oppfølging

Du har en god story - men hvordan fortelle den

  • Hva er en god historie?
  • Det du vil kommunisere - og det publikum vil ha
  • Hvor skal du ikke si det samme til alle målgrupper?
  • Hvorfor skal du bruke bilder og video?
  • ASVLs kommunikasjonsarbeid

 

Foredragsholdere

25. september: Medietrening, VEST

Vetle Andersen, rådgiver i Släger Kommunikasjon. Bakgrunn fra Høgskulen i Volda med spesialisering innnen PR, kommunikasjon og media.

25. september: Medietrening, VEST Anders Finslo, rådgiver i Släger Kommunikasjon. Medieutdannet fra Edith Cowan University i Perth, Australia, NMH/BI og Høgskolen i Oslo. Tidligere erfaring fra Plan Norge hvor han jobbet som kommunikasjonsrådgiver. Der har han blant annet arbeidet med kampanjeledelse, sosiale medier, tv-produksjoner og medierelasjoner.
25. september: Medietrening, VEST

Henning Sverdrup, Partner og rådgiver i Släger Kommunikasjon. Henning har en sivilgrad i markedsføring med spesialisering innen merkevarebygging og ledelse, i tillegg til offisersutdannelse i Hæren. De siste 11 årene har han jobbet med PR og kommunikasjon. Tidligere erfaring inkluderer stilling som Commercial Specialist ved handelsavdelingen til Den Amerikanske Ambassade og som sikkerhetspolitisk rådgiver for norske myndigheter på Balkan, og senere i Afghanistan.

25. september: Medietrening, VEST

Flemming Trondsen er informasjonssjef i ASVL. Han har jobbet i ASVL siden 2012. Før det var han journalist i Aftenposten og NTB. Han er utdannet sosiolog, og har gått Aschehoug forlags forfatterskole. Flemming brenner for engasjerende historier, og bruker mye av fritiden sin på bøker og film.

Nøkkelinformasjon

25. september: Medietrening, VEST
Målgruppe: Daglige ledere og andre nøkkelpersoner som håndterer pressen
25. september: Medietrening, VEST


Dato: 25. september (dagen før distriktsmøte samme sted)
Sted: Grand Hotel Terminus, Bergen

25. september: Medietrening, VEST

 
Pris: 4.900* kroner

*Det gis en rabatt på kr 2.000 pr deltaker for inntil 2 deltakere fra samme bedrift. 

Program

Les program og fullstendig kursbeskrivelse

Påmelding

Det er noen få ledige plasser igjen - meld deg på her

Vilkår for påmelding

Vi arrangerer kurset med forbehold om nok deltakere (minimum 20 deltakere). Maksimalt antall deltakere på kurset er 25.

Du vil få en endelig bekreftelse på påmeldingen først etter at fristen er passert. Når du har mottatt endelig påmeldingsbekreftelse, er påmeldingen bindende. Eventuell kansellering må skje skriftlig til hilde@asvl.no.

Det er viktig at du venter med å bestille eventuelle flybilletter til du har mottatt endelig bekreftelse fra oss.

Oppgitte priser gjelder ASVLs medlemsbedrifter og medlemmer i Arbeid & Inkludering i NHO. For andre gjelder et påslag på 100 prosent.